Pośród rodzajów katalogów, wyróżnić możemy katalogi szyte, spiralowane oraz klejone. Niezależnie od wybranej metody, katalog reklamowy może być skutecznym narzędziem marketingu bezpośredniego. Na atrakcyjność materiału znacząco wpływa oryginalny dobór grafiki oraz ciekawe treści, które zainteresują docelowych odbiorców. Nadadzą się zarówno w celu pozyskania nowych klientów, jak i lojalizacji stałych. Jakie są zalety poszczególnych rodzajów katalogów?
Katalogi szyte
Profesjonalne katalogi szyte są najczęściej wybierane, ponieważ wyróżniają się bardzo prostą, a jednocześnie efektywną formą przekazu. Dostępne są w wielu różnych formatach, dzięki czemu możemy dostosować katalog do indywidualnego projektu. Zaletą jest również możliwość zastosowania niemal dowolnej formy graficznej, której realizację ułatwia dopasowanie parametrów. Katalog szyty jest przy tym bardzo wytrzymały i może być intensywnie użytkowany przez długi czas.
Katalogi spiralowane
Katalogi spiralowane są coraz bardziej popularne ze względu na połączenie funkcjonalności z walorami estetycznymi. Niestandardowy wygląd wyróżni firmę na tle konkurencji. Katalogi tego typu są bardzo wygodne i umożliwiają szybkie odnalezienie interesującej strony. Wysokiej jakości papier oraz wytrzymała spirala, zapewnia trwałość katalogu.
Katalogi klejone
Katalogi klejone mogą pomieścić ogromną liczbę stron bez straty jakości. Jest rozwiązaniem trwałym, dzięki czemu nawet intensywnie użytkowany katalog zawierający kilkaset stron nie rozpadnie się.